Mapa

Świńlandia - państwo leżące na Kontynencie Świńskim, a zarazem jego siedziba. Obecną głową państwa jest król Harold I Świń.

Historia

Początki

Historia świńskiej cywilizacji na terenach obecnej Świńlandii sięga czasów paeolitów, kiedy to na te tereny dotarły świnie z północy (terenów obecnych Prosiakolandii i Świrosji). Z czasem gatunek Pigo erectus wyginął i pojawił się gatunek Pigo sapiens.

Świńlandia została założona w 928 roku przez Rolanda - księcia Świń-Krymskiego. Szybki rozwój państwa sprawił, że zaczęły te tereny zamieszkiwać świnie ze wszystkich zakątków świata. Już w 941 roku liczba ludności Świńlandii przekroczyła milion.

Średniowiecze

w latach 1019-1020 Królestwo Świńlandii zaczęło przeżywać kryzys populacyjny, gdyż tron objął pazerny i zły władca - Cyklopisław I Ognisty. Świnianie nie mogli wytrzymać panowania tegoż króla nawet przez pół roku, wskutek czego uknuto spisek przeciw władcy - danie "prezentu" władcy. I tak też się stało. Dokładnie w pierwszą rocznicę panowania króla wręczono mu pudełko z dokumentem detronizującym. Król wielce się zbuntował i jeszcze tego samego dnia wyjechał ze Świńlandii. Na nowego władcę wybrano tego, co wymyślił ten spisek - Jana I Dobrego. Za żonę pojął najpiękniejszą damę w kraju - Konstantynopolitańczykowianeczkę I. Razem panowali przez 72 lata, aż do śmierci Konstantynopolitańczykowianeczki w 1092 roku. Miała wtedy 90 lat. On sam powiedział, że bez niej nie chce panować i zdecydował odejść ze stanowiska. Sam żył jeszcze przez 31 lat do roku 1123 i był jednym z najdłużej żyjących Świnianów w historii państwa.

Od śmierci królowej tron objął osobisty doradca Jana - Ferdynand I Wspaniały. To on w roku 1111 przeprowadził reformę oświatową w państwie, dzięki czemu Świńlandia stała się państwem z oświatą na najwyższym poziomie na świecie. Panował do swojej śmierci w 1149 roku.

W latach 1149-1151 w Świńlandii był okres bezkrólewia. Na kolejnego króla wybrano Ronalda Mak Donalda, którego koronowano w wieku zaledwie 6 lat! Był najdłużej panującym władcą Świńlandii. Królował przez 136 lat aż do swojej śmierci w roku 1287. Miał wtedy 141 lat. Do 140 roku życia miał dobrą kondycję fizyczną i zdrowotną, lecz w styczniu 1287 roku zachorował na raka żołądka. Co ciekawe, był to pierwszy przypadek zachorowania na taką chorobę.

Nowożytność

Po śmierci Ronalda nastąpił kryzys, gdyż sąsiednie państwa wykorzystując okazję, jaka się przytrafiła podczas okresu długotrwałego bezkrólewia zagarnęły Świńlandię. W niewoli była aż do 1599 roku, kiedy to jeden z mieszkańców Świńlandii zbuntował się przeciwko władzom państw zaborczych, pokazując im mapę z wytyczonymi nowymi granicami Świńlandii. Władze z grzeczności odpuściły Świńlandii, a Roberta, bo tak miał na imię ten mieszkaniec wybrano na króla. Jednak Robert szybko zrezygnował ze stanowiska i odstąpił z tronu po 2 latach panowania. Na władcę wybrano teraz kobietę - Konstantynopolitańczykowianeczkę II.

Konstantynopolitańczykowianeczka panowała przez 39 lat. Przez ten okres zwiększyła obszar Świńlandii o nowe tereny, na które część ludności przeprowadziła się. Z czasem ci mieszczanie wydzielili się od Świńlandii, tworząc odrębne państwo - Świnię.

Królowa swoje panowanie zakończyła takimi oto słowami:

Drodzy Świnianie i Świnianki! Dziękuję Wam za te 39 lat ze mną spędzone. Jednak wskutek podeszłego wieku nie mogę już dalej panować. Bardzo mi z tego powodu przykro, ale nie martwcie się! Będę z Wami jeszcze przez bardzo długi czas! Już nie jako królowa, ale zwykła mieszczanka. Jeszcze raz bardzo serdecznie Wam dziękuję za wspólnie spędzone lata!.

Kostantynopolitańczykowianeczka II zmarła 29 grudnia 1700 roku w wieku 109 lat.

Na kolejnego władcę wybrano Guguliarda Barskiego z dynastii Konstantynopolskich. Za jego panowania kraj mocno się rozwinął. Powstawały nowe miasta i wsie, Świńlandia powiększała się o nowe tereny, nastąpił wielki przyrost ludności i zaczęły napływać nowe, dotychczas nieznane plemiona świń. Za jego panowania również zostało odkrytych i zagarniętych wiele nowych wysp i terenów tropikalnych, a Świńlandia znalazła się w czołówce najbogatszych krajów świata. Guguliard panował przez 55 lat do jego śmierci w 1755 roku. Był jednym z najwcześniej zmarłych władców Świńlandii.

W roku 1756 omal nie doszło do kolejnego rozbioru Świńlandii, ale Świnianie w porę wybrali nowego króla - Artura I Mocnego, który także pochodził z dynasti Konstantynopolskich. Za jego panowania zostało odebranych kilka tropikalnych terytoriów zależnych i wysp przez powstające w tamtych rejonach świata państwa.

Po tragicznej śmierci Artura w 1804 roku tron objął Robert Bania de Luc, który w dużym stopniu przyczynił się do rozwoju mechaniki i techniki w Świńlandii, m. in. prosząc swojego czterorękiego kolegę Hansa de Barsona do założenia zakładów Gordon, produkujących pojazdy mechaniczne. Robert Bania de Luc zmarł w 1886 roku na zawał serca.

Współczesność

W latach 1886-1914 w Świńlandii był kolejny okres bezkrólewia. Świnianie w obawie przed kolejnymi zaborami, zaczęli na siłę szukać nowego króla. O dziwo sąsiednie państwa milczały w tej sprawie, jednak w 1914 roku o mało nie doszło do rozbioru gdyż świat ogarnęła I wojna światowa, ale na szczęście fronty idące w stronę Świńlandii nie zdążyły jej zagarnąć, gdyż wojna się skończyła.

W latach 1917-1940 panował Mariusz Andrzej I Stary.

W latach 1940-1945 miała miejsce pierwsza i jedyna jak dotąd bitwa - I Wojna Ptasio-Świńska. Właśnie w skutek jej rozpoczęcia król Mariusz zrezygnował ze stanowiska i został żołnierzem. To on prowadził pociąg z amunicją ze Świniewa do Świniw. Pociąg ten wybuchł na moście im. Barsona.

W okresie wojny Świńlandię mocno wsparł król Świnii - Gugu, którego po zakończeniu wojny Świnia przekazała Świńlandii, a ona wybrała go na króla. Gugu zmarł w 1966 roku wskutek pęknięcia bębenków usznych.

Od roku 1966 do 1998 panował król Konstantyn III Wielki. Za jego panowania państwo mocno się rozrosło. W miastach powstawały nowe osiedla, biurowce, elektrownie, ciepłownie, kotłownie, stacje kolejowe i autobusowe. W minutę przed zakończeniem jego panowania i ogłoszenia wyników wyborów urodziła mu się córka - Konstantynopolitańczykowianeczka III.

Od roku 1998 do dzisiaj panuje Harold I Świń.

Gospodarka i przemysł

Świńlandia jest krajem bardzo mocno rozwiniętym gospodarczo i przemysłowo. Funkcjonuje tu: 7 kopalń węgla, 6 kopalń rudy, 5 rafinerii, 5 kopalni soli, 4 fabryki pojazdów, 2 elektrownie zasilane odpadami naturalnymi i 1 elektrownia atomowa.

Gospodarka wodna

Sieć wodna w Świńlandii jest dobrze rozwinięta. Największą rzeką jest Świniomon, wypływający ze stoków Gór Świniowych. Na północy leżą akweny: Loch Świss i Morze Północno-Świńskie. Na południu leży Morze Świńlandzkie i archipelag wysp Świń-Krymskich.

Podział administracyjny

Świńlandia podzielona jest na 11 prowincji. Oto one.

  • Góry Świniowe (siedziba w Wieprznikach-Zdroju)
  • Hardis (dawne państwo; siedziba w Prosiaczynie)
  • Knorr (dawne państwo; siedziba w Świńskoryjach)
  • Pelandia] (dawne państwo; siedziba w Złopolu)
  • Region Stołeczny (siedziba w Świniewie)
  • Region Świszowski (siedziba w Świszowie)
  • Świnierbergia (siedziba w Świniarach)
  • Świnkolandia (dawne państwo; siedziba w Tucznicach)
  • Świńcja (siedziba sejmiku w Ryjkowie, urząd wojewódzki w Świniowcu)
  • Świńsja (siedziba w Warchlaczowie)
  • Wyspy Świń-Krymskie (siedziba w Warchlakach)

Statystyki

  • Powierzchnia: 316 555 km2
  • Liczba ludności: 48 432 909 świń
  • Gęstość zaludnienia: 159 os/km2
  • Miejsce na świecie co do ludności: 19
  • Miejsce na świecie co do powierzchni: 67
  • Procent narodowości:
    • Świnianie: 89%
    • Świnie: 49%
    • Świrosjanie: 33%
    • Świń-Ukraińcy: 29%
    • Świń-Niemcy: 28%
    • Świń-Chińczycy: 13%
    • Knorzanie: 5%
    • Świńsjanie: 4%
    • Hardisanie: 2%
    • Świniowiczanie: 1%
    • Cykloplanczycy: 0,1%
  • Waluta: Gordiany i Gordiki
    • Wartość waluty (1 grd, 08.06.16): 6,543398728 zł
  • PKB:
    • całkowite: 115,7 bln grd
    • na osobę: 7 654 grd
  • PSN
    • całkowite: 1212,9 bln grd
    • na osobę: 9 419 grd