Angry Birds: Four Elements - fanowska gra z serii Angry Birds.

Fabuła

Świnie uciekają z jajkami ptaków, ukrywając się na Wyspach Czterech Żywiołów - Wyspie Ognia, Wyspie Wody, Wyspie Powietrza i Wyspie Ziemi. Jednak ptaki żywiołów chcą się odpłacić świnią za krzywdy sprzed lat, przy tym pomagając innym ptakom.

Postacie

Oryginalne

  • Red
  • Chuck
  • Jay, Jake i Jim
  • Bomb
  • Terence (od Wyspy Wody)
  • Bubbles (od Wyspy Wody)
  • Matylda (od Wyspy Powietrza)
  • Hal (od Wyspy Powietrza)
  • Stella (od Wyspy Ziemi)
  • Silver (od Wyspy Ziemi

Ptaki Czterech Żywiołów

Świnie

  • Król Świń
  • Świnia Kapral
  • Hambo (tylko na Wyspie Ziemi)
  • Profesor Świnia
  • Zwykła Świnia
  • Mechanik Świnia
  • Kucharz Świnia

Potężne

Miejsca

  • Wyspa Ognia (Rozdział 1)
  • Wyspa Wody (Rozdział  2)
  • Wyspa Powietrza (Rozdział 3)
  • Wyspa Ziemi (Rozdział 4)
  • Góra Czterech Żywiołów (Rozdział 5)
  • Dolina Wulkanów (rozdział dodatkowy po przejściu "Wyspy Ognia")
  • Podwodna Kraina (rozdział dodatkowy po przejściu "Wyspy Wody")
  • Miasto Chmur (rozdział dodatkowy po przejściu "Wyspy Powietrza")
  • Dżungla (rozdział dodatkowy po przejściu "Wyspy Ziemi")

Rozgrywka

Prolog

Jest on zrobiony w wersji komiksowej (czyli historia). Król Świni i reszta świń siedzi na statku, zanim na drugim statku płynie Profersor Świnia, a obok niego duża skrzynka, która wyrzuca normalne jaja ptaków. Zanim płynie Red oraz reszta ptaków, gdy tylko Kucharz Świnia ich widzi zaczyna panikować, zaś ptaki przystępują do ataku, jednak okazuje się, że świnie mają wbudowany silnik w łodziach i płyną szybciej. Ptaki starają się ich dogonić, jednak zaczyna się sztorm, a Red traci przytomność.

Wyspa Ognia - Rozdział 1

Red odzyskuje przytomność, jednak czuje, że jest mu gorąco. Zaczyna podskakiwać, ale też woła swoich przyjaciół. Zauważa Chucka na drzewie bez liści, Jaya, Jake'a i Jim'a, którzy utknęli w dziubli oraz Bomba przy brzegu. Widzi również kilka świń uciekających w głąb wyspy. Red i inni podąrzają za nim, przy tym są trochę przerażeni scenerią. Po chwili wpadają na czerwonego ptaka (Fire'a), odwraca się do nich. Widać, że jest na nich wściekły i zaczyna płonąć co bardzo przeraża niebieskie ptaki. Pyta się gdzie są świnie, a gdy tylko je zauważa atakuje, a Red i reszta się przyłączają.

Ptaki w tym rozdziale (poziomów jest 25):

  • Fire
  • Red
  • Chuck
  • Jay, Jake i Jim
  • Bomb

Świnie uciekają dalej, a Fire się pyta ptaków kim oni są i co robią na wyspie. Oni mu mówią, że świnie im jajka zabrały, a ich łódź się rozbiła w pogoni za nimi podczas sztormu. Po chwili słychać jakiś śmiech. Fire od razu go rozpoznaje i staje wkurzony. Ptaki się go pytają o co chodzi. Ten ich zaprasza do swojego zamku. Tam opowiada im legendę o Ptaku Czterech Żywiołów oraz historię skąd jego uraz do świń. Mówi też, że ten śmiech należy do Tytana Świni - potężnej świni, którą stworzył Profesor Świnia, jednak może ją pokonać Ptak Czterech Żywiołów, który powstanie z jego czterech wcieleń - ognia, wody, wiatru i ziemi. Fire mówi, że jest pierwszym wcieleniem czyli ogniem. Red w to nie wierzy, zaś Fire pokazuje umiejętności panowanie nad ogniem przy czym budzi Chuck'a, Jay, Jake'a i Jim'a oraz Bomb'a. Wszyscy postanawiają wyruszyć na inne wyspy aby odnaleźć resztę ptaków żywiołów oraz odnaleźć towarzyszy Red'a.

Wyspa Wody - Rozdział 2

Po wędrówce Nasi bohaterowie trafiają na Wyspę Wody. Fire czuje się niekomfortowo. Zbiera się wokół nich zbiegowisko o ptaki wody sądzą, że Jay, Jake i Jim to też ptaki wody. Red się pyta gdzie jest ptak żywiołu wody, po chwili się pojawia, a wszystkie ptaki jej się kłaniają poza Red'em i resztą. Ptak przedstawia się jako Aqua i postanawia ich oprowadzić po wyspie. Fire jest zniecierpliwiony nie ma ochoty na zwiedzanie wyspy, zaś Aqua oblewa go wodą aby się uspokoił, co go jeszcze bardziej wkurza. Po chwili jednak widzą uciekające świnie przed...Terence'm i Bubbles'em. Ptaki przystępują do ataku.

Ptaki w tym rozdziale:

  • Fire
  • Aqua
  • Red
  • Chuck
  • Jay, Jake i Jim
  • Bomb
  • Terence
  • Bubbles

Świnie uciekają dalej. Słychać krzyki Tytana Świni. Aqua i Fire stają dęba. Aqua chce im opowiedzieć legendę o Ptaku Czterech Żywiołów, ale Fire wściekły mówi, że już ją opowiadał, a ta go znów wodą oblewa. Opowiada im za to czemu ją ptaki wody biorą za boginię i uważają za ostatnią deskę ratunku przed Świnią Tytanem, więc wyrusza z Red'em i resztą.

Wyspa Powietrza - Rozdział 3

Ptaki trafiają na Wyspę Powietrza - jest na niej chłodno i wietrznie. Wszystkie ptaki marzną zwłaszcza Fire, który jest nie przyzwyczajony do takich temperatur. Zatrzymuje ich jednak straż...jak się okazuje weszli na teraz zamku królowej. Królową okazuje się Windy - niezbyt wysoki ptak powietrza. Ptaki trochę podśmiewają się z jej rozmiaru na co reaguje złością, jednak postanawia zaprosić ich na ucztę. Przy stole jak się okazuje siedzą Matylda i Hal, które są lekko zmęczone...gadaniem Windy, która wychwala swoją wyspę i mieszkańców, co irytuje inne ptaki. Jednak gdy z talerza wstaje świnia i daje innym sygnał wkurzona sama przystępuje do ataku razem z innymi ptakami.

Ptaki w rozdziale:

  • Fire
  • Aqua
  • Windy
  • Red
  • Chuck
  • Jay, Jake i Jim
  • Bomb
  • Terence
  • Bubbles
  • Matylda
  • Hal

Znów słychać głos Tytana Świni, na który Windy i reszta reagują strachem. Opowiada ptaką skąd u niej wstręt do świń oraz że jest trzecim z żywiołów powietrzem (nawet to udawadnia). Szary ptak przyłącza się do reszty, a także pokazuje im szybszą drogę na Wyspę Ziemi...przez katapultę.

Wyspa Ziemi - Rozdział 4

Ptaki nie mają zbyt miękkiego lądowania na ziemi, jednak szybko przystępują do poszukiwań ptaka żywiołu. Ptaki pytają się wszystkich jednak każdy odpowiada, że nie wie, a niektórzy mówią, że ptak żywiołu ziemia zmarł podczas inwazji świń na Wyspy Czterech Żywiołów. Po drodze spotykają Stellę i Silver, które opowiadają im jak się tu znalazły, jednak Red im przerywa, a następnie zwraca uwage na wielkiego zielonego ptak i zaczyna zadawać mu pytania, jednak ten udaje, że nie słyszy, a wręcz ucieka na drzewa. Jednak z drzew wyłania się Hambo i inne świnie, zaś Ground pomaga im.

Ptaki w tym poziomie:

  • Fire
  • Aqua
  • Windy
  • Ground
  • Red
  • Chuck
  • Jay, Jake i Jim
  • Bomb
  • Terence
  • Bubbles
  • Matylda
  • Hal
  • Stella
  • Silver

Świnie znów uciekają, a ptaki odkrywają podczas walki u Grounda panowanie nad żywiołem ziemi. Ten im opowiada czemu nie chciał się z początku przyznać o tym, że jest jednym ptaków czterech żywiołów. Znów słychać śmiech Tytana Świnii. Ptaki Żywiołów mówią, że jest jeden sposób aby się mogły połączyć w Ptaka Czterech Żywiołów - wejście na Górze Czterech Żywiołów. Ptaki od razu tam ruszają.

Góra Czterech Żywiołów - Rozdział 5

Ptaki docierają na górę. Widzą tam nieprzytomną samice z wyroczni oraz...Tytana Świnię. Śmieje on się z normalnych ptaków, które starają się go atakować jednak bez skutecznie. On mówi, że jego jedynie może pokonać Ptak Czterech Żywiołów, jednak twierdzi że skoro go nie ma to pewnie stchórzył. Naśmiewa się też z Ptaków Czterech Żywiołów i mówi, że załatwi ich jak ich...rodziny. Ptaki Żywiołów łączą się ze sobą, a ze światła wyłania się sam Ptak Czterech Żywiołów. Wyzywa go na pojedynek.

Ptaki dostępne na poziomie:

Tytan Świnia pada na ziemie, zaś Ptak mówi, że ma razem z innymi świniami opuścić Wyspy Czterech Żywiołów i nigdy nie wracać. Tytan jednak znów chce go zaatakować, jednak atak odpierają Red i reszta dobijając świnię (zbyt słaby aby odbierać ataki). Ptak Czterech Żywiołów dziękuje ptakom za pomoc, a następnie znów przeistacza się w Fire'a, Aquę, Windy i Ground'a.

Epilog

Wszystkie ptaki żywiołów świętują zwycięstwo na Górze Czterech Żywiołów. Fire, Aqua, Windy i Ground mówią, że Red i jego przyjaciele są zawsze mile widziani na wyspach. Red widzi Króla Świń i Profesora rozpaczających nad Tytanem Świnią, jednak gdy tylko ich widzą uciekają zabierając ze sobą Tytana. Ptaki Ziemi podarowują Red'owi i reszcie łódź aby mogły popłynąć do siebie. Machają im, a następnie Red i reszta znów ruszają w pościg za swoimi jajami.

Rozdziały dodatkowe

Dzieją się one po historii z gry. Fire, Aqua, Windy oraz Ground mogą wrócić do swoich zajęć, jednak tą ciszę przerywają świnie, które "przypadkowo" zostały na wyspie.

Dolina Wulkanów

Fire - książe Wyspy Ognia nadzoruje "rynek" w Dolinie Wulkanów. Zauważa jednak świnie i od razu przystępuje do ataku.

Ptaki dostępne na poziomie:

  • Fire
  • Inne ptaki ognia

Podwodna Kraina

Aqua spędza czas w towarzystwie innych ptaków wody. Jednak tą ciszę przerywają świnie (z nurkami jak u nurków). Aqua i reszta przystępuje do ataku.

Ptaki dostępne na poziomie:

  • Aqua
  • Inne ptaki wody

Miasto Chmur

Windy odwiedza mieszkańców Miasta Chmur. Tam okazuje się, że chaos wprowadzają świnię. Windy i reszta ptaków powietrza przystępuje do ataku.

Ptaki dostępne na poziomie:

  • Windy
  • Inne ptaki powietrza

Dżungla

Ground dostaje od króla zadanie, żeby sprawdził źródło dziwnych odgłosów dobiegającego z Dżungli. Ground razem z innymi ptakami idzie tam gdzie spotyka Hambo i kilka innych świń. Ptaki przystępują do ataku.

Ptaki dostępne na poziomie:

Ciekawostki

  • Wszystkie rozdziały dodatkowe kończą się tak samo.
  • Jest to jedna z gier, w których nie pojawia się Orzeł.