Furosto- pradawny ptak pochodzący z Koen Island. Jest znany z legend o Koen. Zmarł miliony lat temu, ale w odludnych zakątkach Koen stawiają mu pomniki, a nawet świątynie. Powraca jako potężna postać, PowerUp w AngryBirds: Battle for Makak Island

Furosto
Frize.png
Personalia
Moc 100% zniszczenia dzięki swym lodowym mocom
Pierwszy Poziom: Wybrany przez Gracza
Płeć: Męska
Gatunek: Ptak Ujednoznaczający Cały Mróz i Porę Roku Zima, dla niektórych także Bóstwo Mrozu
Lokalizacja: Kosmos
Siła Nieograniczona
Wielkość: Różna (zależna od niego)
Autor: Prawdpodobnie jakiś Żółw

Legenda

Podobno Furosto był zwykłym ptakiem-wieśniakiem żyjącym w miasteczku Ølingeem (czyt. Oelingem). Na miasto napadł Mroźny Świński Demon Fe-Garuantuuo (Fegaruantu, w języku staro-świńskim oznacza to "Mroźny"), i pokrywał Koen Island mroźnymi lodowcami, i stawiał warunki, że przestanie, jeśli dadzą mu Koronę Koeńską, w przeciwnym razie zamrozi wyspę i zniszczy. Furosto, jeszcze jako Runko, zwykły drobnomieszczański ptak, został złapany i zamrożony przez Demona, aby dowieść że tak się stanie jeżeli mu nie dadzą władzy. Runko powoli przechodził transformację. Lód i Mróz zmienił jego osobowość. Stał się bezwzględnym, dumnym i mściwym ptaszyskiem. Wpłynęło to też na jego wygląd, rozbił pokrywę lodową na kawałki i nie panując nad mocą, ściągnął cały lód i Demona Świńskiego pod swoją powłokę. Sam wybuchł i niczym fajerwerka wystrzelił do góry, tam w kosmosie podobno cały czas jest, jako zjednoczona materia, nie jako ptak ale jako pradawny znak, niebieskim ogniem płonący. Aby go przyzwać trzeba znak odczytać, niestety nie wiemy jak.

Ciekawostki

  • Furosto to po Japońsku "Zimny, Mroźny".
  • Runko to jedno z jego ziemskich wcieleń, ale sam Furosto istniał wiele milionów lat wcześniej, ale objawił się w tym ciele.
  • Jest bardzo mały jak na potężną postać, w grze wielkością dorównuje Redowi.
  • Objawia się w formach lodu, co zauważono w wielu wioskach, nie tylko na Koen.
  • Jego potęga jest przerażająca, nie wiadomo czy można mu zaufać.
  • Jest bezstronnym Demonem Zniszczenia, wyzwolony, niszczy i mrozi wszystko.
    • Mimo to ten, kto odczyta jego znak przez jeden dzień jest jego panem, ale w nocy wraca do czeluści kosmosu.