Red (Drugi Wymiar) - jest odpowiednikiem Red'a z normalnego wymiaru. Przewodzi drużyną ptaków, które przetrwały i nie dostały się do niewoli, bądź uciekły.

Charakter

Red jest agresywnym ptakiem. Nienawidzi gdy ktoś mu się sprzeciwia. Swoich towarzyszy często traktuje jak popychadła i jak sam twierdzi "Wziąłem ich bo byli z nielicznych, którzy uciekli...gdyby nie ja pewnie znów by ich złapano.". W głębi duszy to bardzo opiekuńczy ptak, który dba o swoich towarzyszy. Jest on również samotnikiem.

Historia

Przeszłość

Red i Red Girl (jego dziewczyna) spędzali czas w domu gdzie były ich jajka, które lada chwila miały się wykluć. Po chwili jednak do ich domu wtargnęły świnie, zabrały jajka, a Red'a i jego ukochaną wzięli do niewoli. W niewoli musiał służyć świnią, które traktowały go jak popychadło, budować razem z innymi ptakami pomniki na cześć "wielkiego" Króla Świń, a także był świadkiem jak torturowano i zabijano dla zabawy inne ptaki. Pewnego dnia był świadkiem tego jak świnie zabijają jego dziewczynę. Red nie mógł znieść, że nic nie zrobił i od tamtej pory bardziej znienawidził świnię. Podczas jednej z nocy zrobił podkop pod więzieniem i uciekł chowając się w koronach drzew. Przysiągł, że obali króla Świń i uwolni resztę ptaków.

Podczas jednej z misji spotkał Terence'a - swojego starszego brata, któremu udało się uciec się więzienia. Omówili oni plan wyciągnięcia większości więźniów. Dzięki niemu z więźnia uciekli Chuck oraz Bomb, a następnie Bubbles i Hal. Zaś podczas jednej z wypraw odbicia ptaków, którzy zostali złapani uratowali Matyldę, Stellę, Siver, a także wzięli od świń jajka, z których wykluli się Jim, Jay i Jake.

Angry Birds: Adventures in 2nd Dimension

Ciekawostki

  • Jest miły głównie dla swojego starszego brata.
  • Nienawidzi Króla Świń.
  • Często kłóci się z Chuck'iem.
  • Czasami w stosunku do Jim'a, Jay'a i Jake'a nadopiekuńczy, ale to rzadko.
  • Jego bronią jest nóż.